Buiten Proportioneel Snaaigedrag v/d Singaporees - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Buiten Proportioneel Snaaigedrag v/d Singaporees - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Buiten Proportioneel Snaaigedrag v/d Singaporees

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

30 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Het blijft me telkens weer verbazen, de 3 grote passies van de Singaporeans: geld, winkelen & eten.

Over het laatste hieronder een paar korte gebeurtenissen, geschreven met een ;-), van de afgelopen week.

Steel de traktatie!
Om wat goodwill te creëren bij de collega’s van de Sales afdeling, had ik vorige week een koffie cake bij de bakker gekocht. Op dinsdagochtend tijdens de koffie zei ik: “guys, I bought a coffee cake for today”. ’s Middags rond een uurtje of 4 liep ik naar de koelkast om de cake te pakken en deze rond te delen. Maar ik had het natuurlijk zelf al kunnen bedenken: er was nog maar 1 zielig minuscuul plakje cake over. Waar de 7 andere plakken cake zijn gebleven is me nog steeds een raadsel; waarschijnlijk zijn ze stiekem in het keukentje weggewerkt door iemand van Finance, ICT of Operations want ik heb het verder niemand van Sales zien eten, boefjes!

Chinese Kaaskoppen!
Mijn moeder was zo lief geweest om lekkere belegen Maaslander kaas mee te geven aan mijn vader die afgelopen weekend langskwam in Singapore. Helemaal vrolijk belegde ik maandagochtend mijn brood met een zuinig plakje kaas maar het lachen verging me snel toen ik de reactie kreeg waar ik al bang voor was: “Oh, i think i need to try that too”. Nou….dacht ik, vergeet het maar spleetoog, eet jij maar lekker je vis noodles op! Ik heb toen serieus de plakjes geteld in het pakje (zielige Nederlander dat ik ook ben) want ik zag de bui alweer hangen, net zoals met de koffie cake. Er is inmiddels één plakje verdwenen waarvan ik zeker weet dat ik die niet heb opgegeten. Goed in de gaten houden dus want ze loeren nu ook de hele tijd naar mijn rol Bolletje beschuit, ik quote: “oooeh…that sounds so crispy, so nice…”

Lolly’s vs. McDonalds!
Voor de bengels thuis hadden we afgelopen weekend een zak Chupa Chups en wine gums gekocht.
’s Ochtends om 08.45 uur, net voordat ik richting de stad ging om te ontbijten, gaf ik het snoep aan de vader van de bengels en ik zei: “this is for the kids, maybe nice to bring along to the zoo this afternoon”, maar nee hoor: ’t snoep werd direct aan de bengels gegeven en die zaten al lekker vóór 09.00 uur aan de wine gums en lolly’s. En reken maar dat de zak opging! Maar goed, stuk gezonder natuurlijk dan het Mc Donalds ontbijt dat ze normaliter elke zaterdag en zondag nuttigen, dat moet ik ze nageven ;-)

Stroopwafel vreet-ster!
Daarnaast heeft mijn collega besloten om de stroopwafels die wij haar cadeau heb gegeven, te eten als ontbijt en maar liefst 4 per ochtend! Inmiddels zijn de stroopwafels dus ook alweer op en heeft het brutale aapje zelfs aangegeven dat er in juli als mijn ouders en Anouk komen, meer stroopwafels deze kant op moeten komen. Kortom, ’t zijn een stel snaaierds bij elkaar die nooit een snoepje of koekje zullen afslaan. Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat ze zelf ook altijd alles met je willen delen!

Naast het bewaken van mijn voedselvoorraad heb ik voor de rest deze week alleen maar aan de thesis’ gewerkt en gesport. Dit weekend staat gelukkig weer vol gepland met leuke dingen, maar daarover volgende week meer….

Ik wens jullie allemaal een goed weekend.
X Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 24426

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: