Singaporese Wist Je Datjes... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Singaporese Wist Je Datjes... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Singaporese Wist Je Datjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Wegens een tijdelijk gebrek aan inspiratie voor het schrijven van creatief hoofdstukje, ontvangen jullie nu ongevraagd een update van mij. :-)

Deze week gooi ik het schrijven van m'n blog eens over een hele andere boeg. Geen verhalen meer over feestjes of reisjes e.d. maar gewoon eens een lijst met interessante 'wist je datjes' over dingen die ik hier in het dagelijkse leven meemaak met alle locals. Dus, hier komt ie:

Wist je dat....

- mijn Chinese buurman 's ochtends om half 7 onwijs luid en ongegeneerd loopt te rochelen en spugen;
- hierdoor mijn wekker eigenlijk een overbodige luxe is geworden;
- en als mijn buurman een keer niet rochelt en spuugt om half 7, de kinderen als wekker fungeren;
- ze het leuk vinden om in het weekend 's ochtends op het mini drumstel te spelen;
- ik daar iets minder blij mee ben en ze vaak met alle plezier achter het behang wil plakken;
- ik helaas geen behang heb maar een knalroze geverfde muur;
- ik desalniettemin erg goed overweg kan met die kids en al bijna aan het veranderen ben in een kindervriend;

- alle Singaporesen onwijs langzaam en altijd in de weg lopen;
- dat wij Nederlanders ons hier heel erg aan kunnen ergeren;
- we ze dan ook vaak opzettelijk een duwtje geven;
- ze over het algemeen wel erg beschaafd, vriendelijk en behulpzaam zijn;

- veel lokale vrouwen hier met een paraplu lopen als er een lekker zonnetje schijnt;
- mijn collega's aan mij vragen of me iets mankeert als ik lekker bruin ben geworden;

- alle vrouwen hier nog steeds maatje 34 hebben nadat ze 6 spleetoogjes op de wereld hebben gezet;
- ik nooit maatje 34 heb gehad en deze nooit zal krijgen ook ;-)

- alle Singaporesen nooit een koekje, snoepje of iets anders lekkers zullen weigeren;
- ze dan ook altijd keurig hun bord tot de laatste korrel rijst opeten;
- deze rijst maar ook noodles en mie zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds eten;
- ik dit absoluut niet trek en snak naar een ouderwetse Hollandse bruine boterham met kaas;

- ik overigens al aardig met stokjes overweg kan;
- dan ook behoorlijk verslaafd ben geraakt aan sushi onderhand;

- de Singaporesen ondanks al hun aparte trekjes, erg leuke mensen zijn & ik me hier dan ook nog steeds supergoed vermaak!


  • 22 Mei 2008 - 07:04

    Marije K.:

    Wist je dat...

    ik na het lezen van al deze 'wist-je-datjes' nog meer zin heb in onze gezellige weekendjes!

  • 22 Mei 2008 - 07:35

    Marjon:

    Hey, mooi om je verhalen te lezen, en wat een mooie foto's zitten ertussen.
    Geniet er nog even goed van!!

  • 22 Mei 2008 - 08:46

    Cindy V :

    leuke die wist je datjes
    leuke foto's overguns
    nou succes nog daar en geniet er van
    niet teveel rauwe vis eten he

  • 22 Mei 2008 - 08:52

    Filiz:

    Hey meis,

    Leuk stuk. Moest echt lachen toen ik het las. Volgens mij heb je het er echt super! Veel plezier daar nog en tot snel.

    Kuzz

  • 22 Mei 2008 - 09:45

    Leon:

    Hey! Leuke stukkies hoor :) Afgelopen zaterdag nog met je zusje in de kroeg gestaan, gezelligheid. Doe bibbi en pieter de groeten als je ze ziet :)

    Kus,

    Leon

  • 22 Mei 2008 - 15:25

    Pieter:

    Hey meisie,

    Zo te horen verveel je je nog niet haha, de damestoernooi was afgelopen weekend zeer gezellig. Alleen de prijzen bleven niet bij omhoog:(. Voor de rest was het zeer geslaagd, hopen dat we volgend jaar nog meer aanmelden.
    Een ander wist je dat:
    Wist je dat twente van ajax gewonnen heeft en meedoet aan de voorronde champions league.
    Maar marije geniet ervan, maar heb wel keer zin om te squashen;)

    X Pieter

  • 22 Mei 2008 - 18:46

    Buut:

    Loer, IK MIS JE!

    Mooi stuk, houd je sterk daar!
    Pieter heeft gelijk, alleen zal het lachen om Twente hem in de voorronde wel vergaan... Ajax ons cluppie he ;)
    Geniet er van meis, zin aan Lowlands!

    Wir sprechen einander,

    Koez en lik!

  • 23 Mei 2008 - 10:01

    Bart:

    Ziet er goed uit daar. Veel plezier en ik spreek je!!!

  • 23 Mei 2008 - 12:59

    Noukh:

    Kijk dat leest weer lekker weg MRij!

    Ik zit hier op een bloedhete zolder nog even te ploeteren, maar we gaan eht weekend weer tegemoet!
    Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Vind het ook wel weer erg leuk om een feestje te bouwen met jou erbij hier in NL, maar dat komt dan weer helemaal goed als je weer veilig geland bent.

    Ben aan het orienteren voor huisjes in Utrecht, maar houd je wel op de hoogte.

    Blijven genieten!
    kus

  • 24 Mei 2008 - 19:20

    Iris:

    Hoi Marije.
    Goed om te lezen dat je je nog steeds ontzettend vermaakt daar in Singapore.
    Geniet er nog van!!!!:) maar dat lukt je zo te lezen prima.
    Groetjes vanuit het zonnige en warme Egypte.
    Liefs Iris

  • 26 Mei 2008 - 12:34

    Sjors Van Bergeijk:

    Hallo,

    ik ben een student uit Nederland, Breda, en ben erg op zoek naar een stage in Singapore. Het is allemaal niet zo makkelijk als ik dacht en daarom probeer ik het via deze weg. In september moet ik namelijk al beginnen. Het is een voor een periode van 5 maanden. Mijn vraag is nu eigenlijk of je toevallig een tip hebben voor mij die kan leiden tot een stage in Singapore, alles is welkom! Een engelstalige CV plus motivation letter zijn al klaar en kunnen dus zo verstuurd worden. Ik hoop dat je mij kan helpen. Mijn e-mail adres is sjorsvanbergeijk@live.nl
    Ik hoor graag van je. Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

    Groeten Sjors van Bergeijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 24441

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: