Karaoke met collega's, Hollandse kaas avond....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Karaoke met collega's, Hollandse kaas avond....... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Karaoke met collega's, Hollandse kaas avond.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 Juni 2008 | Singapore, Singapore

Hola amigos,

I'm still loving this city! Hieronder een paar highlights van de afgelopen weken:

Vorig weekend: Mandarijns karaoken met collega's. Stormachtige roeisessie. Mt. Faber "beklommen". Australisch cabaret.

Geen wijn maar groene thee, geen paprika chips maar gefrituurd varkenshaar, en geen discotheek maar een echte karaoke tent!
Na een heerlijk bord nasi lemak in de plaatselijke hawker tent werd het tijd om onze stembanden eens aan het werk te zetten.
Doodnerveus ging ik onze speciaal afgehuurde karaoke ruimte in; karaoke is hier heilig en m'n collega's stonden erop dat ik een lied zou zingen.
For the record: de laatste keer dat ik publiekelijk een lied heb vertolkt was in de kerk tijdens de 1e communie mis, en ik ben destijds ook veelvuldig geadviseerd om het daarbij te laten.
Maar ik had een buddha-tje op mijn schouder deze avond want alle nummers bleken in het Mandarijns of Kantonees te zijn! Aah.....wat jammer nou. Uiteindelijk heb ik wel erg professioneel mee-geneuried op de verschillende songs. Helaas moest ik vroegtijdig de parteeeh verlaten omdat ik nog een afscheidsborrel had in de stad. Uiteindelijk in de Attica (discotheek) geeindigd. Moe maar voldaan lag ik rond half 5 in m'n bed. Op zaterdag ochtend waren de kids erg attent: in plaats van om half 7 gewekt te worden, lieten ze me doorslapen tot half 8. Dank hiervoor.
Om mijn waardering te uiten ;) heb ik die ochtend ook maar eens het stoffige appartement schoongemaakt. De luie poepchinees van een vader, die doet echt geen ****. Komt 's avonds thuis, ploft neer op de bank en gaat worstelwedstrijden kijken met de TV op maximum volume. De moeder zorgt 's avonds eerst voor de kids (die doordeweeks bij oma en opa wonen), komt om half 12 weer thuis en moet dan nog wassen, strijken, stofzuigen noem het op. OOIT GEHOORD VAN EMANCIPATIE? of van: GELUIDSOVERLAST? (als je 's nachts nog gaat stofzuigen)! Ik had het al lang geweten, bye bye luie sumoworstelaar....
Enfin, 's middags door naar roeitraining waar we serieus met bliksem et al op het water hebben gepeddeld en 's avonds weer door naar de nieuwste Indiana Jones met de nog steeds fris ogende Harrison Ford in de hoofdrol. Maar hij bleek niet verfrissend genoeg te zijn want ik speelde al snel de hoofdrol in mijn eigen film; ik viel namelijk vroegtijdig in slaap.....(als die kids me nou 's ochtends nog iets langer laten doorslapen dan haal ik in ieder geval het einde van een film ;) Zondagmiddag heel sportief de Mt. Faber "beklommen" en 's avonds met een stel mensen van de roeiclub naar "The Kransky Sisters" geweest, een Australische cabaret voorstelling. Ik was na afloop echt een beetje trots op mezelf want ik had serieus bijna alle grappen begrepen. Kan ook zijn dat ik de grappen op een hele andere manier heb geinterpreteerd, maar goed....dat vind ik dan ook knap want dat geeft aan dat ik in ieder geval een creatieve geest heb ;) Wat 'n gezeur dit ook weer. Snel door naar de werkweek.

Deze stond in het teken van: thesis, thesis, thesis....nog een paar weken te gaan op kantoor en dan is 't niet Watsgeburt? maar Katsgeburt!
Het is dus flink buffelen nu, ook 's avonds en in de weekenden maar goed je moet er wat voor over hebben. Op zich ben ik redelijk productief, het irritante is alleen dat je de hele dag op kantoor zit en niet echt een break kunt nemen als je even geen inspiratie hebt. Thuis kun je even sporten, rondje Stouwe vijver wandelen, koffie drinken met je moeder of een Lost episode kijken. Hier is het meer: nu.nl, telegraaf.nl, svomhoog.nl; kortom je zit de hele dag op je ass achter de computer.

Afgelopen weekend: Hollandse avond. Thesis. Fitness. Bioscoop.
Vrijdag hebben we met de vriendengroep een heerlijke Hollandse avond gehad, we hebben er ruim een kilo kaas met mosterd en een grote zak drop doorheen gejaagd! (met dank aan mijn lieve moeder) 's avonds nog door naar de Ministry of Sound, super leuke discotheek downtown. Zaterdag de hele dag aan de thesis gewerkt en naar de film geweest. Zondag was een kopie van zaterdag met als enige verschil dat ik naar -da gym- ben geweest. Toegang tot de fitness was slechts 1 euri, helemaal prima dus alleen weer uber-strenge regels: als je binnenkomt moet je je naam, je paspoort nummer + check in tijd opschrijven. Daarnaast mag je je water niet bij je houden als je aan het rennen of fietsen o.i.d. bent. Op elk toestel hangt een geplasticifeerd papier met daarop zo'n motivatie spreuk en een bier + cocktail glas met een groot kruis erdoorheen. Echt typisch Singapore dit....

Voor de rest niet echt wat spannends te melden. De collega's zijn druk bezig met het regelen van mijn afscheid; hapje eten & drinken. Er is serieus een mail gestuurd naar +/- 30 man waarin ze moeten aangeven wanneer ze kunnen en of ze suggesties voor een leuke locatie hebben. Mooie dingen..... gewoon een keer koffie cake meenemen en een complimentje hier en daar, en je pakt ze helemaal in :)

Fijne week allemaal!
x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 24433

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: