Dragon Boat Racing en meer... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Dragon Boat Racing en meer... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Dragon Boat Racing en meer...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Tsja, waar zal ik beginnen, haha…Afgelopen weekend was helemaal te gek. Op vrijdag eerst naar Harry’s bar geweest (kroeg waar bijna alleen maar Nederlanders komen) met wat jongens van de UT Enschede die hier ook stage lopen. Daarna door naar een lokale discotheek, ook erg leuk alleen beetje heel erg prijzig. Zaterdag, ’s ochtends eerst naar Bugis street geweest, een supergezellig stukje Singapore; allemaal kraampjes/ kleine winkeltjes waar je goedkoop kleding, schoenen e.d. kunt kopen. ’s Middags door naar de eerste Dragon Boat Racing practice. Dat was echt helemaal te gek. Ik ben lid geworden van het Britse team dat maar liefst 14 verschillende nationaliteiten kent; o.a. Nederlands, Duits, Australisch, Japans, Koreaans….en uiteraard Brits. Het roeien zelf is zwaar maar onwijs leuk om te doen. Je zit op een rivier omgeven door grote wolkenkrabbers op de achtergrond, echt heel bizar. Na afloop van de training lekker een biertje gedronken op het strand, gesponsord door de lokale bier brouwerij. Zaterdagavond wederom naar de stad geweest met twee andere Nederlanders die ik heb ontmoet voor een drankje aan het water. Zondagochtend eerst met de kids wezen ontbijten bij de Mac en toen door naar het Jurong Bird park, een geweldig natuurreservaat. Daar heb ik de hele middag rondgewandeld en vogels gespot in kleuren & vormen waarvan ik niet wist dat ze bestonden! Ook hele gave uilen gezien die je alleen in het Antartica gebied kunt vinden. Vervolgens met de metro naar de Japanse tuin gegaan, heb in het park even een dutje gedaan want ik was inmiddels behoorlijk moe van alle activiteiten….

Afgelopen maandag beetje uitgerust en voor het eerst hardgelopen. Zo’n 30 minuten volgehouden, het koelt ’s avonds niet echt af dus binnen no-time was ik echt oververhit, haha! Dinsdagavond met een ander NL meisje hapje gegeten in één van de vele food-courts hier; pittige Thaise beef in oestersaus. Ik heb hier echt nog geen één keer slecht gegeten, helemaal prima! Vooral de Duck noodles, Chicken rice en uiteraard de Sushi Saké zijn m’n favoriet. Gisteren zou ik voor ’t eerst roei training hebben in het zwembad. We hadden met z’n 5-en afgesproken maar één voor één haakten ze af. (wel met een goede reden hoor) Toen heb ik ook maar besloten om niet te gaan. Moest tenslotte nog geld wisselen en inkopen doen voor m’n Maleisië trip….

Vanavond is het zover. We gaan 4 dagen naar Rawa en Tioman, Tioman schijnt één van de mooiste bounty eilandjes te zijn. Ik heb er echt onwijs veel zin in en ga zeker even een duikje maken! Volgende week zal ik de nieuwe foto’s posten.

That’s all for now…..Dikke Koez!

Ps. Met de opdracht lig ik trouwens helemaal op schema; volgende week ga ik de eerste managers interviewen! Iedereen is echt onwijs eager om informatie te delen wat het voor mij een stuk makkelijker maakt. Ik heb de juiste strategie gevonden; hard doorwerken overdag zodat ik elke avond leuke dingen kan doen :) en de weekenden vrij heb. Dit zal misschien nog wel veranderen naarmate het einde in zicht komt en ik echt moet gaan schrijven, maar vooralsnog werkt dit prima! Heb trouwens een 8 gekregen voor m’n interim report/ mijn literatuur onderzoek als het ware. Hier ben ik echt heel blij mee, zeker omdat het in zo’n korte periode is geschreven en ik geen tijd heb gehad om er nog op een reflecterende manier naar te kijken.

  • 20 Maart 2008 - 09:49

    Thomas Boerrigter:

    Wauw Marije,

    Je verhaaltjes klinken echt supergaaf!! Wat beleef je daar een mooi avontuur! En ook super van je interim rapport en de rest van de opdracht. Ik ben wel jaloers hoor!!

    Good luck nog

    x THomas

  • 21 Maart 2008 - 10:50

    Marije:

    Goed bezig!!! En een vet cijfer voor je interim report zeg! Kijk nu al uit naar al het lekkere eten, yummie!

    Veel plezier!

    xx marije k.

  • 21 Maart 2008 - 13:33

    Melanie:

    Wat goed een 8!!! Veel plezier met de trip!!!

    liefs melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 24488

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: