Eerste kantoordag zit erop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Eerste kantoordag zit erop - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Eerste kantoordag zit erop

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo!

Gisterenavond voor ’t eerst naar Orchard Road geweest; het walhalla voor shopping-addicts kun je wel zeggen. Erg leuk om rond te wandelen & te kijken, met de nadruk op kijken want wil je hier wat kopen dan moet je van rijke afkomst zijn, haha! De Gucci, Prada, Cartier en Luis Vuitton spullen zijn mij net iets te duur. Uiteraard zijn er goedkopere winkels maar de bling bling straalt overal vanaf. Verschrikkelijk veel food courts waar je van allerlei lekkere dingen kunt kopen, gisteren dim sum gegeten; soort stoomgerechtjes. Goed te doen!

Vandaag eerste werkdag gehad! Wederom gastvrij ontvangen, dit keer met een bak sterke maar lekkere koffie. De werktijden zijn van 08.15 uur tot 17.30 uur, dit betekent dat ik elke ochtend om 07.15 uur met de metro moet, best vroeg dus! Kantoor is lekker ruim opgezet en ik heb mijn eigen plekje al helemaal ingericht.

Vanochtend even kort met de manager gesproken over de globale lijnen van het project. Het komt er eigenlijk op neer dat ik lekker m’n eigen gang kan gaan en de komende weken ga gebruiken om het bedrijf beter te leren kennen en rond ga kijken op de verschillende afdelingen. Daarnaast moet ik natuurlijk de interviews, observaties en benchmarking study voorbereiden.

Vanavond heb ik gegeten en rondgewandeld in China Town. Erg leuk om die sfeer daar te proeven, je hebt er allemaal kleine straatjes met winkeltjes en eetkraampjes. Ook een paar tempels binnengeweest. Morgenvroeg ga ik zwemmen en morgenavond bioscoopje pakken denk ik. Ik wilde eerst zo’n hiking trail gaan doen maar er schijnt een terrorist ontsnapt te zijn uit de gevangenis en hij zou zich schuil houden in één van de natuurparken. Tsja….zoals m’n moeder zou zeggen: je moet het ook niet opzoeken!
Zondag staat er een heuse voetbalwedstrijd op het programma. Weliswaar in een herenteam maar ik ga in ieder geval weer even een balletje trappen. Het is wel behoorlijk benauwd dus ik ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden!

Er komen nog steeds foto’s aan hoor! M’n (vaders) camera is niet meer wat het was dus het vergt enige voorbereiding om die foto’s op de PC te zetten.

Goed weekend!

Ciao,
Marije

  • 08 Maart 2008 - 08:27

    Anouk:

    Dag sushi!

    Oehh, zo te zien heb je het goed naar je zin!Mooizo :)

    Lopen ze daar ook zo voor de op de films net als in Amerika?

    Ik ga morgenmiddag met pap en mam ergens uit eten in Vriezenveen. Voor de rest dit weekend druk bezig met een paper (die jij vast wel als ik het heel lief vraag wil nakijken?2 kantjes Engels?)

    Dikke kus!

  • 08 Maart 2008 - 09:34

    Evelien :

    Rijen, goh.. ik moet me maar soort van aanmelden zodat ik berichten krijg als jij post ofzo. Ik had dat natuulijk niet door dat je al gepost had. Doch.. allemaal dingen, wel redelijk chill dus. Ik moet ook om 7.17 met de trein, dus kunnen we elkaar de hand drukken ;) buiten het feit dat er nogal tijdsverschil is. FIJN DAT JE GOED OVERGEKOMEN BENT! haha en dat balletje trappen, laat ze je trucjes maar even zien daar...
    Hele dikke kus,

    Evelien

  • 09 Maart 2008 - 17:59

    Hanneke:

    hey meis

    klinkt allemaal goed!! dus jij laat je kunsten daar ook ff zien!! heel goed!! hopen dat je het een beetje volhoudt met de warmte! en die terrorist moet je dan inderdaad maar met rust laten haha. wel ff wennen hoor dat er tussen ons 12 uur verschil zit!! was raar om je toen te spreken! dus voor straks alweer werk ze. ik geniet nog van mij dag!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 24439

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: