Foto's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

De afgelopen dagen kregen ik verschillende berichtjes van jullie;
“Ben je wel goed aankomen?” en “Je zou toch wat van je laten horen?” Nou, dat heb ik dus wel gedaan via de site, alleen jullie ontvangen geen e-mail wanneer ik een bericht post. Dit moet je zelf maar even aanvinken als je dat wilt ;)

Met uitzondering natuurlijk van dit bericht, ik wil namelijk even laten weten dat ik de eerste foto’s ge-upload heb. Het zijn foto’s van m’n kamer, kantoor en een paar plekken die ik heb bezocht.

Gisteren urenlang rondgestruind door de stad; heerlijk! Het weer was alleen héél erg wisselvallig, voor ik het wist stond ik weer midden in een gigantische regenbui. Dat mocht de pret niet drukken want ik ben wederom verrast door deze leuke stad. Onder andere lekker gewandeld door de Chinese/ Japanse tuin, gewinkeld in City Hall/Raffles omgeving en uitgewaaid bij de haven. Kortom, weer prima vermaakt dus! Voetbalwedstrijd ging helaas niet door want de jongen met wie ik zou gaan had zich geplaatst voor de finale van een dragonboat race waardoor hij de voetbalwedstrijd moest missen. Volgende keer beter!

Het fijne aan deze stad is dat alle plekken heel erg toegankelijk zijn. Destijds in Amerika was ik afhankelijk van iemand die me kon wegbrengen/ophalen met de auto en nu is er een metrostation 2 minuten lopen van het appartement en de verbinding is echt helemaal top! De metro’s zijn wel overvol maar mensen raken niet in de stress en wachten allemaal netjes op hun beurt. Ook wordt er altijd voor oudere mensen plaatsgemaakt en hebben de jongeren de I-pods niet zo asociaal hard aanstaan zodat de rest van de coupé ervan kan meegenieten. Hier kan Nederland nog wat van leren!

Sommige dingen zijn trouwens wel een beetje over-the-top. Dat hele kauwgom verbod vind ik ronduit belachelijk en mensen zijn wel een beetje té voorzichtig. Afgelopen zondag bijvoorbeeld ging ik met de hele familie zwemmen en de kinderen (resp. 2 en 7) mochten niet van zo’n ienieminie kinderglijbaan af omdat ze dat te gevaarlijk vonden en ze zich wellicht konden bezeren. Ik heb dan zoiets van: tsja…dan bezeert zo’n kind zich misschien, dan heeft het een schrammetje, gaat toch weer over?….. maar goed!

Vandaag begon mijn officiële “orientation week” bij Ten Cate, deze is verplicht voor alle nieuwe “werknemers”. Ik heb onder andere een rondleiding gehad van William, de Production Manager. Hij heeft me het hele roller productie proces laten zien, best interessant allemaal. Rubberen rollers voor cartridges zijn nou niet echt het meest spannende product maar de industrie waarin Ten Cate opereert des te meer. De markt is heel erg competitief en er vinden veel veranderingen plaats. Tegenwoordig koop je voor een prikkie een nieuwe printer en je vraagt je soms of waarom die dingen zo goedkoop zijn. Nou dat komt dus omdat de toeleveranciers (Ten Cate dus) echt worden uitgemolken door de grote jongens zoals HP, Xerox noem het maar op.

Heb net trouwens sushi gegeten, ook zoete octopus geprobeerd en dat was echt DELICIOUS! De groente tempura is ook helemaal fantastisch! Ben echt fan van het eten hier, en el cheapo allemaal. Vanmiddag een bord noodles met eendenborst gegeten voor anderhalve euri :)

Cheers en fijne week allemaal!
Marij

ps. Op m'n Hyves staan véél meer foto's, ik kan op deze site maar een beperkt aantal foto's plaatsen helaas.

  • 10 Maart 2008 - 14:22

    Melanie:

    leuk om te zien die foto's!!! ik ga je verhalen volgen.
    veel succes nog

    liefs melanie

  • 10 Maart 2008 - 14:49

    Marije K.:

    Hi meis! Fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! ik had inderdaad nog geen foto's gezien omdat ik niet automatisch berichten ontvang, maar volgens mij ontvang ik ze nu wel weer! Succes! xx

  • 10 Maart 2008 - 15:18

    Pieter:

    He marije,

    Zo te zien vermaak je je daar wel, heb de foto's bekeken. Lijk me een super stad om te zien, oja dat jasje en mutsje kun jij goed hebben hoor;-) Maak er een super tijd van, have a lots of fun.

    x Pieter

  • 10 Maart 2008 - 15:34

    Anoukh:

    Hey marij!
    Superleuk om wat van je te zien al! Staat je goed dat wit :)
    Misschien niet zo'n interessant product, maar wel interessante markt lijkt mij zo. Leuk dat je al wat van de stad hebt gezien, klinkt prima. En lekker al dat eten zo te horen! Veel succes met je interviews e.d., ben benieuwd of je nog meer aparts merkt...geen kauwgom en glijbanenverbod :S

    Hier alles prima hoor, miste je net dinsdag ..maar concerten gingen goed en nu eigenlijk mn eerste echte werkweekje. Mooi even een beetje orienteren en meekijken, net als jij !

    tot snel!

  • 10 Maart 2008 - 22:09

    Evelien :

    Wat ben je toch een mooie vrouw;) zo stralend...:P haha cool meis,
    viel spass
    Kus EVE

  • 11 Maart 2008 - 07:26

    Marieke:

    He meis,
    Fijn om eindelijk eens iets van je te horen, haha!! Ik dacht: die is nog verdwaald, ofzo!
    Doe rusitg aan, veel succes en bovenal: GENIET!!Liefs marieke

  • 12 Maart 2008 - 12:02

    Ilse:

    Lieve Loer!!

    Heb meteen ff die automatische shit gedaan, dan krijg ik ook berichten want had alweer heeuuul wat gemist zag ik :(

    Maar verder supergaaf hoor, ziet er gucci uit en volgens mij ga je je daar prima vermaken. En aangezien jij zo'n sushi-fan bent, je kunt echt nergens beter terecht haha!

    Ik werk hier lekker door, ff in de pauze internetten en vvd in de storm training geven.. Hoezo verschil moet er zijn??

    Have fun en tot spreeks!

    Dikke lik :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 24491

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: