Tioman island, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Tioman island, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Tioman island, Maleisië

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Maart 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eigenlijk hoef ik geen heel reisverslag te typen om te vertellen hoe ik mijn Maleisië trip heb ervaren want het is heel simpel: IT SIMPLY ROCKED! Maar…..ik vind het toch leuk om de “highlights” even met jullie te delen. Laten we beginnen op donderdagavond toen we (twee ABN Amro jongens + een natuurkundige & ik) vertrokken naar Mersing; kustplaats ten oosten van Maleisië. Na ongeveer 1.5 uur gewacht te hebben bij de paspoort controle in Singapore (omdat die stomme ontsnapte terrorist nog steeds niet is gevonden) arriveerden we in Johor Bahru. Vanuit daar hebben we een taxi genomen richting Mersing. Eenmaal aangekomen konden we redelijk snel een hostelletje vinden. (we hadden vooraf niets geboekt dus het was een beetje op de gok allemaal) Nog even een drankje gedronken in een “kroeg” en in onverstaanbaar Engels gekletst met de lokale dorpsgek en toen lekker gaan slapen.

Op vrijdag vervolgden we onze trip met de ferry naar Tioman island. Toen we aankwamen was het eerste wat ik dacht: dit is de tv-set van LOST; azuurblauwe zee, prachtige strandjes en alleen maar oerwoud op de achtergrond. Helemaal cool! Vervolgens hebben we redelijk snel een hostelletje kunnen vinden; heel primitief met alleen koud water, wc die het niet echt goed deed en gaten in de vloer waardoor het geen nut had om alles dicht te houden zodat er geen ongedierte naar binnen kon sluipen. Maar goed, wel lekker goedkoop natuurlijk! Na het eten van verse krab en andere heerlijke vissoorten, vervolgden we onze vrijdagavond door naar een barretje aan het strand te gaan waar we o.a. samen met een paar Amerikanen, Koreanen en een Zweedse gezellig een drankje hebben gedaan. Voor ik het wist was het iets van half 5 en werd het tijd om te gaan slapen.

Zaterdag stond in het teken van duiken en het genieten van de Maleisische onderwaterwereld. Samen met Brad, een jongen uit Toronto, Canada heb ik leuke visjes en koraalriffen gespot. Het duikavontuur kostte me omgerekend maar 20 euro, inclusief alle gear. Goed te doen dus! Het enige jammere was dat op de plek waar we doken, maar liefst 19 andere duikers waren op dat moment. Het gave aan duiken vind ik juist dat je helemaal alleen tussen de visjes zwemt en nu moest ik telkens uitkijken dat ik niet tegen iemand anders aanknalde (ik was slecht uitgebalanceerd; teveel kg’s & en zwaar gebrek aan mijn eigen duikkwaliteiten) dus ik lag niet echt lekker horizontaal in het water, haha! In tegenstelling tot de avond ervoor was de zaterdagavond heel laid back, zelfs een beetje suf; eerst wel lekker aan het strand gezeten en daarna wederom naar dezelfde bar. De bar werd speciaal voor ons geopend omdat er verder niemand was, wat het natuurlijk een beetje saai maakte. Het voordeel hiervan was wel dat we zondag redelijk op tijd konden vertrekken met de boot naar een koraaleiland waar we met z’n viertjes een paar uur hebben gesnorkeld en lekker zijn bijgekleurd, lees verbrand. Wederom onwijs helder water en één van ons heeft zelf een black tip shark gezien. Ik was op dat moment natuurlijk weer heel ergens anders aan het zwemmen en heb die hele vis niet gezien wel een blauw/gele manta trouwens…

Zondagmiddag half 5 was de pret voorbij, na een vertraging van ruim 2 uur met de ferry kwamen we aan in Mersing en na een korte hamburger+coke stop gingen we door richting de grens. Uiteindelijk lag ik om half 1 in m’n bed.

Je kunt begrijpen dat ik vandaag lichtelijk vermoeid op kantoor verscheen maar desalniettemin heb ik redelijk wat kunnen doen. Heb een document gekregen van m’n manager waar de strategische plannen voor de komende 5 jaar in staan beschreven; dit is op zich wel handig om te weten als je een thesis’ opdracht aan het schrijven bent Had er al eerder voorzichtig naar geïnformeerd maar daar werd toen een beetje lauwtjes op gereageerd. Ik ga er maar vanuit dat ik nu volledig het vertrouwen heb gekregen aangezien dit allemaal confidentiële info is. Morgen ga ik m’n interviews een beetje pilot testen en donderdag staat de eerste van de ca. 22 interviews gepland. Audio-recording apparatuur heb ik inmiddels allemaal geïnstalleerd om alle gesprekken op te nemen. Al die lui hier praten echt verschrikkelijk onduidelijk Engels dus het is voor mij al een grote opdracht op zich om al die informatie te vertalen naar normaal Engels, haha…

Fijne week allemaal en de foto’s komen a.s.a.p.!

Dikke kus van mij

  • 30 Maart 2008 - 12:42

    Marieke:

    My God, het lijkt er wel een sprookje! Echt prachtig allemaal. Mooi om te lezen en ik weet nu in ieder geval zeker dat ik me geen zorgen om je hoef te maken!
    Geniet ervan en succes met de opdracht.
    Liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 24437

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: