Chivas feest, rodelbanen en ‘n windmolen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Chivas feest, rodelbanen en ‘n windmolen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Chivas feest, rodelbanen en ‘n windmolen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

31 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Time flies when you’re having fun….

Dat geldt zeker voor mij op dit moment! Jeetje....zit al op een kwart van m’n periode bij TenCate en er is nog zoveel werk aan de winkel wat betreft m’n onderzoek. Vanaf vandaag gaat het gaspedaal erop. Hieronder even de week + het TE coole weekend in vogelvlucht…

Dinsdagavond met een groepje Nederlanders wat wezen eten & drinken in Holland Village waar een heuse Nederlandse windmolen te vinden was, hoe cool? We zouden lekker buiten gaan eten op een terrasje maar een heftige stortbui verstoorde onze plannen. Toen maar binnen Mexicaans gegeten, was ook prima! De bediening had volgens mij hotelschool gedaan want het cross- en upselling werd volop toegepast, alleen zonder succes Na de heerlijke quesedillas & enchiladas nog even een Singapore Sling (famous cocktail hier) gedronken in een bar aan de overkant en toen snel naar huis want er moest immers de volgende dag weer gewerkt worden.

Woensdag een productief dagje gehad op kantoor; alle informatie die ik tot nu toe had verzameld is nu gecategoriseerd en gelabeld in één groot document zodat het straks allemaal makkelijker geanalyseerd kan worden. Na ’t werk woensdag direct door naar de zwembad training van Dragon Boat Racing (dat Chinese roeien) en ik kan wel stellen dat ik volledig ben afgebeuld. Jeetje wat was die training zwaar, ongelooflijk! Volgens mij kom ik echt terug met mega-biceps terwijl ik de voorkeur geef aan een afname van de in de weg zittende lovehandles Daarna nog even met het team een goeie curry gegeten in het Little India district. (en even for the record: daar gaan de lovehandles zeker NIET mee weg)

Donderdag heb ik het eerste (officiële) interview afgenomen; respect voor alle Pauwen & Wittemannen op deze aardbol, het is namelijk echt lastig om zowel goed te kunnen luisteren, de info goed te interpreteren en door te vragen op het moment dat je een onbevredigend antwoord hebt gekregen. Al met al wel een positief gevoel aan het gesprek overgehouden, ook al is er altijd ruimte voor verbetering. Zo had ik een soort “spel” gevonden in een studieboek waarmee je op interactieve wijze de cultuur verschillen in “management practices” kunt ontdekken tussen Singapore en Japan. Dit spel had ik aangepast zodat deze (in theorie) toepasbaar was voor TenCate maar dit bleek dus niet echt te werken; m’n collega snapte d’r helemaal niets van, haha! Toen maar snel door naar de volgende vraag…. ’s avonds nog even een stuk hardgelopen en een aflevering van Grey’s Anatomy gekeken.

Vrijdag o.a. over de toekomstplannen van het bedrijf gesproken met de baas en bezig geweest met het schrijven van het eerste hoofdstuk van de thesis. Na ’t werk direct door naar Harry’s bar waar ik had afgesproken met een oud-hotello uit Leeuwarden die daarna ook bedrijfskunde heeft gestudeerd. Rond elven door naar een Chivas feest (alleen voor genodigden) maar door onze goede onderhandelingstechnieken konden we gratis naar binnen, woehoe! Het feest vond plaats op een brug midden in de stad, zag er echt heel gaaf uit! Was weer een top avondje.

Zaterdag was het bums-in-boats-day, een recruitment dag georganiseerd door het roeiteam. Ik had Bibiche en Rogier meegevraagd en gelukkig vonden zij het ook heel leuk. (afgezien van de verschrikkelijke spierpijn die ze er aan over hebben gehouden We lagen met twee boten in het water en hebben 2x 250 meter geraced. Vermoeiend, maar wel helemaal te gek. Na afloop een leuke BBQ gehad met het hele Britse team en wederom een paar nieuwe leuke mensen leren kennen. Begin hier inmiddels al aardig m’n netwerkje op te bouwen

Zondag had ik ingepland als “rustdag” aangezien ik de afgelopen 3 weken niet of nauwelijks thuis was geweest maar dat ging dus mooi niet door. We zijn naar Sentosa Island, een klein eilandje onder Singapore geweest. Vervoer via kabelbaan, erg leuk! Bij aankomst begon het direct te regenen dus hebben we (noodgedwongen doch niet vervelend) eigenlijk de hele middag gechilled bij een strandtent. Later op de middag knapte het gelukkig wel weer een beetje op en konden we nog even genieten van de zon. Na ’t eten nog even actief in zo’n rodelbaan gezeten en naar beneden gesjeesd, ik ben echt fan van die dingen, dat was ik vroeger als kind al geloof ik tijdens de vakanties in Duitsland/Oostenrijk, haha…

Kortom, was weer een TOP week! Check out the new pics!

Kus, Marije


  • 31 Maart 2008 - 18:25

    Anouk:

    He Marije, allerliefste zus van de wereld!

    Wat leuk weer een verhaal te horen :D Zit je serieus al op een kwart?Wowie, die tijd gaat snel.

    Hopelijk wil het lukken met je onderzoek! Heb eigenlijk niets te vertellen :P

    Ik ga nog ff huiswerk maken..fijne nacht (dat is het nu voor jou ;))

    xxxxxxx

  • 01 April 2008 - 08:49

    Marije Kerkveld:

    Hola Chica!

    Wat nice allemaal!! Ik snap alleen nog steeds niet dat ik geen automatische berichten krijg, dat moet je echt even gaan aanzetten anders mis ik al je verhalen!

    Gisteren heb ik een kop koffie gedronken met Thomas, een jongen die op hetzelfde moment als ik in KL zit, en we willen waarschijnlijk samen naar Singapore reizen omdat een vriend van hem dan ook daar zit, kan dus gezellig worden!

    Werkze en have veel fun natuurlijk! :-)

    liefs, marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 24442

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: