Zonnig Singapore - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Zonnig Singapore - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Zonnig Singapore

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Zoals ik vorige week al zei: het gaspedaal moet er op anders raak ik achter op schema! En dit is redelijk goed gelukt de afgelopen week. Uiteraard hebben managers nooit tijd om met je te praten (zero-priority) maar ik heb her en der toch zeer nuttige informatie kunnen verzamelen voor het onderzoek. Patience is a virtue zal ik maar zeggen, gewoon volhouden en blijven stalken die lui :) Daarnaast had ik afgelopen donderdag een ingeving over hoe ik het schrijven van de conclusies & aanbevelingen moet gaan aanpakken straks, erg fijn dat heldere momentje! Als er nu ideeen binnenkomen waaien, kan ik ze heel gemakkelijk verwerken in het zeer creatieve raamwerkje dat ik heb ontworpen. Ook heb ik een reactie gekregen op mijn eerste progress report vanuit de UT en deze was over het algemeen heel positief! Het enige waar ik op moet letten is dat ik af en toe dingen teveel vanuit modellen benader en dat ik niet moet vergeten om er ook op een pragmatische manier naar te kijken. (heeft m'n begeleider overigens helemaal gelijk in; ik ben nogal van de theorie; raamwerkjes & structuur, haha!)

De avondindeling afgelopen week was gelukkig iets relaxter dan voorgaande weken. Ik was echt toe aan een beetje rust! Wel (bijna) elke avond 'n hapje gegeten met wat opgedane kennissen hier, maar gelukkig niet elke avond laat thuis. Ik ben dus weer helemaal bij met Mooi weer de Leeuw, De Lama's en Deadline. Crazy '88 van BNN is trouwens ook leuk zeg! De nieuwe film van Wilders heb ik bewust niet gekeken want volgens mij word je daar alleen maar droevig van. Zelfs hier in Singapore op het Nederlandse consulaat waren allemaal verscherpte maatregelen getroffen. Jammer dat die man zoveel aandacht krijgt...er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar die gast moet eens in mogelijkheden i.p.v. beperkingen gaan denken....Niet alleen maar klagen maar ook echt met oplossingen komen en niet alle moslims over één kam scheren. Hier leven Maleiers, Singaporesen, Indiers, Chinezen & Westerlingen wel allemaal op goede voet met elkaar. Rara hoe kan dat? Volgens mij is het gewoon een mentaliteitskwestie. Ben trouwens benieuwd wat TON allemaal teweeg gaat brengen. Go-Rita-Go. Maar goed, nu snel terug naar wat luchtigere onderwerpen...

Donderdagavond heerlijk gegeten in een Italiaans restaurantje. Ook al hou ik ontzettend van het Aziatische eten hier, af en toe iets Westers is niet verkeerd. Na een ietwat aparte anitpasti, een heerlijke pizza verorbert en toen nog even een drankje gedaan in een nabijgelegen kroegje. Rond middernacht werd het tijd om naar huis te gaan want er moest immers de volgende dag weer gewerkt worden. De vrijdag op kantoor vloog voorbij want ik was in gedachten alweer bij alle leuke dingen die gepland stonden voor het weekend. De aftrap van het weekend vond wederom plaats in Harry's bar waar het behoorlijk druk was. Rond een uurtje of 8 zijn we wat wezen eten op het dakterras bij Our Village, een Indiaas restaurantje met uitzicht over de hele stad. Helemaal goed maar wel spicy! Hierna nog even een drankje gedaan in Harry's bar en toen naar huis want iedereen was kapot.

Zaterdag was roeidag! Dit keer niet met m'n British pals maar met de locals van de NTU University. Ik was via-via uitgenodigd om eens met dit team mee te trainen, die zichzelf (schrik niet) maar liefst 6x in de week aftakelen in die boot. Nou, ik heb het geweten hoor; Christus te paard het was weer loeizwaar. Elke gast had biceps van hier tot Timboektoe en na de warming up was ik al helemaal gesloopt. De training die later op de middag begon met m'n eigen team heb ik dan ook maar even overgeslagen, maar uiteraard wel gebleven voor de social gathering na afloop. Gelukkig kon ik met m'n verzuurde armspieren nog wel een biertje vasthouden. 's Avonds met 4 Britse expats wat wezen drinken bij Dempsey Road. Die Engelsen hebben echt donderse humor, echt lachen gieren brullen met de lui! Was nog niet eerder op Dempsey Road geweest en dat was maar goed ook! Het begon al op de parkeerplaats waar alleen maar Porsche's en Ferrari's stonden geparkeerd. We hebben buiten gezeten in zo'n botanische tuin in een luxe privé hutje met loungebanken. Wilden we wat drinken, dan drukten we op het service knopje en dan kwam er een spleetoogje aan die de bestelling opnam. Gezellige maar verschrikkelijk dure avond gehad. Ga er pas weer heen als ik een vette baan heb, en dan zal ik mezelf nog moeten afvragen of 't het waard is want een glas champagne a 80 SIN dollar is natuurlijk belachelijk.

Zondagochtend stond in het teken van "Family Banding". Aangezien ik niet of nauwelijk thuis ben, vond ik het wel zo netjes van mezelf om eens wat tijd door te brengen met de mensen bij wie ik in huis woon. De kids wilden uiteraard weer naar de MacDonalds, dus ik zat daar keurig om 09.00uur met de hele familie aan de egg muffins & cappucino. Na dit "heerlijke" ontbijt nog een uurtje met blokken, barbie poppen en krijt gespeeld en toen vond ik het wel weer welletjes geweest. Ik moet m'n reputatie "ik heb een hekel aan kinderen" natuurlijk wel hoog houden ;) & ben hier niet gekomen om voor Tippi Wan te spelen. Van de ene kant vind ik het leuk dat ze me zo aardig vinden omdat ik mezelf juist niet leuk vind met kinderen maar van de andere kant hangen ze nu wel de hele tijd aan je. Dilemma! De zondagmiddag/avond valt moeilijk te beschrijven, dat moet je gewoon zelf ervaren hebben :) We waren uitgenodigd om bij Ingrid & Michiel thuis te komen BBQen en het was voor mij echt de meest relaxte BBQ ooit! Prachtige zwembaden, eigen BBQ pit met barretje, goed eten, zonnetje en champi erbij. Helemaal top!

Dat was de week in vogelvlucht, tot de volgende blog. Fijne week allemaal, kus!


  • 10 April 2008 - 14:22

    Marije K.:

    Superverhaal weer! Ben je trouwens fulltime met je onderzoek bezig of doe je ook andere activiteiten tussendoor? Of heb je gewoon een achterlijk groot onderzoek? Ik schiet namelijk echt niet op en ben een beetje bang dat ik in onwijze tijdnood ga komen als ik jouw verhalen lees... liefs!

  • 10 April 2008 - 17:41

    Jap:

    Hey Marije!

    Die kids staan je best hoor, haha! Wat nou 'ik-wil-geen-kinderen-reputatie' je moet er naar het uitziet gewoon aan geloven!

    Mooi dat je t daar zo lekker hebt! Geniet!

    groeten

  • 11 April 2008 - 13:26

    Ilona:

    Hej Marije,
    Nou weer helemaal bijgelezen hoor!! Geweldig wat je allemaal meemaakt! Geniet er nog lekker van en succes met alles, maar dat gaat vast goedkomen, zo te lezen!

    Liefs Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 24486

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: