Knokken met Japanners, cRocktail party en fietsen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Knokken met Japanners, cRocktail party en fietsen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Knokken met Japanners, cRocktail party en fietsen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Wederom een enerverende week achter de rug waarbij ik het meest "knallende" element direct afgelopen maandagavond heb meegemaakt toen ik samen met een vriend wat ging eten bij een Japanner op Orchard Road. Na de sushi zijn we namelijk getrakteerd op een indrukwekkend staaltje Japanse vechtkunst. Ik vond de heren aan de bar al een beetje luidruchtig en verbaasde me erover dat de koks saké (in de open keuken) meedronken met de gasten aan de bar. Na een kwartiertje barstte de bom dan ook en begonnen er een paar heren lustig op los te slaan. Op een gegeven moment waren er een mannetje of 5 lekker aan het knokken en de zout & peper stelletjes werden bij andere tafels weggeplukt en vlogen over en weer het restaurant door. Het was echt een subliem You Tube moment maar ik was te laf om m'n camera erbij te pakken, je weet het maar nooit met die gekke Jappen. Na ongeveer 10 minuten naar het schouwspel gekeken te hebben, hebben we toch maar besloten om te gaan. Ik hou het op een knallende afsluiting van een gezellige avond!

Dinsdagavond de nieuwe, hele leuke, crib van Bibiche & Pieter bekeken en heerlijke lasagne gegeten. Mijn complimenten! Woensdagavond de gebruikelijke zwembadtraining van Dragon Boat Racing gehad en heb me dit keer niet laten verleiden door een Indiase curry na afloop maar heel gedisciplineerd mijn boterham met (light) kaas opgegeten. Applausje waard ;) Donderdagavond voor Tippi Wan gespeeld; beetje gewassen & gestreken om vrijdag met keurig gestreken kleding op kantoor te verschijnen. De dag vloog zoals gewoonlijk voorbij en voor ik het wist zat ik 's avonds warm aangekleed -All American- met 'n coke & hot dog op m'n schoot in de bioscoop. Het is altijd zó koud in die bioscopen hier, ze kunnen heel wat energie besparen als ze die airco iets zachter zouden zetten. Anyway, spannende film gezien (Vantage point met Jack uit LOST) en daarna door naar Harry's Bar voor een drankje. Rond middernacht zijn we naar de Ministry of Sound gegaan, één van de hipste clubs hier in Singapore. Hele gave tent alleen de DJ had het niet helemaal begrepen. Nu heb ik niet veel verstand van plaatjes draaien en nog minder van ritme gevoel, maar zelfs ik had door dat de overgang van het ene naar het andere nummer niet altijd vlekkeloos verliep. Maar dit mocht de pret niet drukken; de lasershows en waterpartijen in de danszaal maakten een hoop goed!

Zaterdagmiddag lekker gepeddeld op 't water en na afloop van de training snel naar huis want het was 's avonds cRockail time! (ter ere van Bibiche d'r verjaardag)
Met inmiddels ons vaste groepje NL'ers heerlijke cocktails geshaked en als een stelletje nerds gedanst op Guus Meeuwis, KUS! en Lenny Kravitz. Ons cadeau (een ultra-coole blender) kwam dus direct goed van pas! De party werd afgesloten in St. James Power Station, wederom een hele gave tent in het oosten van de stad. Rond half 5 moe maar voldaan richting casa. Zondagmiddag paar fietsen gehuurd en lekker langs de kust gecrossed, genietende van het mooie weer en de gezelligheid op het strand en in het park. Wederom een weekend om nooit te vergeten....

Wat betreft m'n onderzoek; de eerste ronde interviews (14 in totaal) zijn allemaal afgenomen en gecategoriseerd. (d.w.z. onderverdeeld in de verschillende onderwerpen) De questionnaires welke ik voor de NL-based sample had gemaakt zijn ook allemaal ingevuld en teruggestuurd. Dat schiet dus lekker op! Deze week staat in het teken van alle informatie analyseren en interpreteren; hopelijk kan ik gemakkelijk een aantal patronen in de antwoorden ontdekken zodat het concluderen ook een stuk makkelijker gaat. We zullen zien! De stap hierna is het schetsen van de ideale situatie voor het bedrijf; het voorstel ga ik schrijven op basis van de uitkomsten van de literatuur + field research en d.m.v. de tweede ronde interviews met verscheidene managers ga ik testen in hoeverre het voorstel uitvoerbaar is in de praktijk. Ik lig precies op schema ook al is de ene dag productiever dan de andere. 8 uur non stop met je scriptie bezig zijn is behoorlijk pittig zeker nu het creatieve gedeelte eraan zit te komen. Maar goed, ik wacht rustig af; 't zal wa losloop'n :)

Pics volgen!

  • 15 April 2008 - 06:22

    Anouk:

    Hai Eggie,

    Hoe is het daar?Volgens mij mis je ons helemaal niet he :P Zoveel leuke dingen doe je :D

    Ik heb zo weer rijles en dan weer leren in de bieb, heb donderdag toets van Arbeidsrecht. Hoe gaat het project?

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 24488

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: