De Bijbel op je Blackberry - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu De Bijbel op je Blackberry - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

De Bijbel op je Blackberry

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Dag allemaal,

Deze week geen ellendig lange update van mijn kant, heb namelijk ook niet zo heel veel spannends meegemaakt.
Ik merkte dat ik behoorlijk vermoeid was van de afgelopen weken en dit resulteerde in een heerlijke keelamandel infectie, oftewel angina. Woensdag begon het al en op vrijdag trok ik het echt niet meer en ben toen maar even naar de huisarts gegaan. Gelukkig gebruik ik praktisch nooit medicijnen dus de antibiotica sloeg aan als een bom. Zaterdag nog even zielig remi in bed gelegen en zondagochtend zat ik alweer vrolijk om half 9 's ochtends aan de noodles met visballen (jak!) met de baas van het bedrijf. Ik was namelijk uitgenodigd om met hem en zijn familie de reguliere kerkdienst bij te wonen. YES dacht ik...altijd zin in. Maar goed, ik had al een aantal keren verstek laten gaan dus dit keer moest ik er toch echt aan geloven.
Het meest grappige aan de kerkdienst was dat je de liedjes die werden gezongen kon volgen op een dikke beamer via een hippe power point presentatie. Het had een hoog karaoke gehalte :)
En waar ik me echt over verbaasde was dat de passages uit de bijbel/ evangelies niet werden gelezen uit een good-old kerkboekje maar via de Blackberry! Ruim 70% van alle mensen in de kerk had gewoon zo'n ding bij zich en gebruikte dat als digitaal kerkboekje. Hoe hip?

Na de kerkdienst nog even samen Sakae Sushi gegeten; jeetje wat zal ik dat gaan missen als ik in augustus weer terug ben in NL! Kortom, even een goed "bonding moment" gehad met de baas en z'n familie. Verschrikkelijk aardige en gastvrije mensen, alleen een beetje posh. De kids die meegingen (+/- 5 jaar oud) vonden namelijk de bekleding van de Lexus achterbank iets minder prettig zitten dan de bekleding van de Mercedes achterbank. Voortaan dus maar gewoon met de Mercedes....,haha mooie dingen. Vanochtend stond er trouwens een mooi kerk pakketje op m'n bureau; flyers, brochures en een heuse "Faith" koffie mok. De poging tot bekering is begonnen :-)

Deze week knallen met de opdracht; de eerste 3 hoofdstukken ga ik doorsturen richting Enschede (conceptversies uiteraard). Ben heel benieuwd wat ze ervan vinden.

Fijne week allemaal!
Cheers,
Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 24487

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: