Koninginnedag met Greet Wilders - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu Koninginnedag met Greet Wilders - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Oude Hergelink - WaarBenJij.nu

Koninginnedag met Greet Wilders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marije

28 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Familie, vrienden & kennissen,

Hieronder weer even een update van een kick-ass-kanarie-geel weekje Singapore:

Maandagavond “girls night” gehad met Bibi & Ingrid; heerlijk gechilled op 't balkon, gezonde pastasalade gegeten en Singaporese Funniest Home Videos gekeken ;-) Dinsdagavond met een ontzettend vage kennis 'n hapje gegeten downtown en daarna geborreld bij ’n andere Niederlandische freund. Woensdagavond fanatiek geroeid tot op het banale af. Nadat we een uur in het water hadden gezwoegd was het tijd voor een Total Body Work Out. 20 push ups aan de rand van het zwembad, vervolgens met je partner op de rug door het water naar de overkant racen om daar 40 "leg kicks" te doen (met je benen helemaal gestrekt in de lucht trappelen) en vervolgens weer terug naar de overkant met je partner op de rug. En dit 5 keer achter elkaar! Ik was helemaal kapot, werd er gewoon misselijk & duizelig van. Gelukkig had ik wel een light weight Japans vrouwtje als partner want anders trok ik het echt niet. Wel zielig voor haar overigens toen zij mij moest optillen, haha!

Donderdagavond werd het weekend eigenlijk al een beetje ingeluid: Koninningenacht bij Harry's bar! Gehuld in een oranje outfit en versierd met allerlei toeters en bellen zijn we met z'n allen de stad ingegaan en hebben we alvast de verjaardag van onze Bea gevierd. Wel apart hoor; aan de andere kant van de wereld proosten op de koningin. De vrijdag op kantoor was zoals gepland iets minder productief dan normaal. Vrijdagavond lekker gerelaxed en naar de manicure/pedicure geweest.

Zaterdagochtend echt de meest "zwarte ochtend" van mijn leventje hier meegemaakt; DE KAPPER! Vol goede moed ging ik naar de kapper, ik had keurig mijn research gedaan en Kimage (www.kimage.com.sg) zou the-place-to be zijn voor een goede hair-cut en highlights. Tal van collega's spraken er lovend over. Nou, it turned out to be a disaster! Mijn haarkleur vertoont grote gelijkenissen met de kleur van Barbie; een hele felle gelige tint met een vleugje oranje. Het was leuk tijdens het Oranjebal maar normaliter ga ik toch liever met een blondere kleur door het leven. Anyways, ik heb menig traan gelaten afgelopen zaterdag en vanavond (poging 3) ga ik de "fix it or i'll sue you" strategie hanteren want ik kan hier niet langer mee leven. M'n vriendjes hier noemen me heel liefkozend: "Greet Wilders". Erg fijn allemaal...

Zaterdagavond toch maar de knop omgezet (met dank aan Jan) want 's avonds rond zevenen begon het grote feest met een decadente borrel op de residentie van de ambassadeur. Heerlijk op kosten van de Nederlandse staat bitterballen, haringen en kaas gegeten. Nu snap ik waar al dat belastinggeld naartoe gaat. Toen door naar de Hollandse club waar we de hele avond hebben gefeest onder leiding van een duo dat wel erg veel weghad van de Sjonnies. De avond had een hoog hompsasa gehalte. Zondag uitgeslapen, gechilled aan het zwembad, sushi gegeten en 's avonds naar het theater geweest. We hebben "We will rock you" gezien, een musical gebaseerd op nummers van Queen. Erg leuk alleen niet spectaculair, lichteffecten waren heel vet alleen de zang en dans had net wat beter gekund.

Ik word trouwens ook steeds fanatieker met m'n opdracht, 't begint steeds meer te leven...Dat komt natuurlijk ook omdat ik nu ongeveer op de helft zit van m'n afstudeer/kantoor periode hier en vaart moet maken. Ideale situatie is natuurlijk dat ik nadat ik terugkom van het reizen, nog 1 a 2 weken sleutel aan de laatste versies en 'em dan inlever. Hopelijk gaat dit lukken maar dat is moeilijk te zeggen. Ik werk nu ook nog aan een ander project voor de big boss; markt potentieel in Noord + Zuid Korea in kaart brengen. Heel interessant, maar tijdrovend....

That's all for now...ik ga mij nu psychisch voorbereiden op de afspraak bij de kapper vanavond.
Volgende week verslag van mijn 2e Maleisie trip, pak namelijk donderdagochtend de bus en ga een paar dagen in m'n uppie rondtrekken. Heb er zin an en ben heel benieuwd hoe het me bevalt.

Take care & fijne week.
Marije
ps. Foto's komen eraan!

  • 28 April 2008 - 20:59

    Ellen:

    He marije

    Ik heb eindelijk tijd gehad om al je verhalen te lezen, echt geweldig zeg wat je alemaal weer meemaakt. je hebt al veel gezien en gedaan zo te lezen! En gelukkig gaat het ook goed met je onderzoek, ook belangrijk natuurlijk! Nou geniet er nog maar lekker van, want inderdaad de tijd vliegt..

    x Ellen Bakhuis (dan heb je de goede Ellen voor je, aangezien dat wel eens mis gaat:))

  • 02 Mei 2008 - 02:30

    Dorien:

    Hoi Marije,

    Het is misschien een beetje een gekke manier om contact te zoeken, maar ik ben afgelopen maandag begonnen met mijn stage voor drie maanden in Singapore. Ik ben nog redelijk onbekend hier en zou graag de leuke plekken ontdekken. Mocht je het leuk vinden om een keer wat af te spreken dan hoor ik het graag. Mijn e-mail adres is d.g.blikman@students.uu.nl

    Groetjes Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Van 4 maart t/m 30 juni ga ik afstuderen bij Ten Cate Enbi in Singapore. De hele maand juli hoop ik rond te kunnen reizen en Borneo, Indonesie en Maleisie te bezoeken.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 24444

Voorgaande reizen:

04 Maart 2008 - 05 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: